درمان افسردگی در دبستان با نقاشی درمانی
کد مقاله : 1016-CNF
نویسندگان
الهام خانه زر *1، عزت الله ملک پور افشار2
1دانشگاه فرهنگیان
2دانشگاه فرهنگیان،کرمان ،ایران
چکیده مقاله
خانواده و مدرسه از جمله مهمترین و موثرترین بسترهایی می باشند که سیستم رفتار و افکار کودکان را در طول دوران رشد تشکیل داده و سازماندهی می کنند، از همین روی آگاهی والدین و مسئولان آموزشی و تربیتی از ویژگی ها، مشکلات و حساسیت های کودکان در سنین مختلف و شناخت نقش و کارکردهای خود در راستای رشد و پرورش فکری و رفتاری کودکان در هر جامعه ای ضرورت زیادی دارد.دراقدام پژوهی حاضر سعی شده است که یکی ازمشکلات روحی وروانی(افسردگی) بیشتر ودقیق تر بسط داده شود.در این اقدام پژوهی نیز بنده به مسئله مورد بحث پرداخته وسعی نمودم بوسیله نقاشی درمانی طی 8 جلسه 60دقیقه ای،افسردگی دانش آموزانم که در پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1400-1399 مشغول به تحصیل هستند ، را بهبود بخشم.یافته های اقدام پژوهی نشان می دهد که متغیرهای مورد بحث(افسردگی ونقاشی درمانی) در دانش آموزان ابتدایی ارتباط عمیقی وغیر قابل اجتنابی باهم دارند.باتوجه به نتایج به دست آمده می توان گفت با استفاده از نقاشی درمانی میتوان از مشکلات روحی وروانی وافسردگی دانش آموزان کاست.
کلیدواژه ها
افسردگی، نقاشی درمانی، دانش آموزان دبستان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر